Sport

وقعت الرابطة السودانية عقدا مع بلدية استوكهولم يسمح لأعضائها باستئجار  واستخدام جميع الصالات الرياضية التى تقع فى حدود البلدية. كما يسمح العقد أيضاً باستخدام القاعات الكبرى للمناسبات العامة والخاصة. وتتم عملية الحجز مباشرة من خلال موقع على شبكة الإنترنت يسمح لرابطة باختيار المكان والزمان والمناسب.وهذه بشرى سارة نزفها للذين يودون مزاولة منشط كرة القدم للأطفال من عمر عشر سنوات والشباب والرجال خلال فصل الشتاء فى الصالة المغلقة. وسوف تصلكم معلومات اوفى خلال الأسابيع القادمة. أما المبداء الأساسي لاستخدام هذه الصالات هو المساهمة المادية لدفع تكاليف الائجار

Den sudanesiska föreningen hartecknat ett avtal med Stockholms kommun som tillåter sina medlemmar att hyra en av idrottshallar som tillhör kommunen. Avtalet ger också även möjlighet att användade stora salarna i offentliga och privata tillfällen. Bokning sker direkt via kommunens webbplatsen vilket gör det lätt för föreningen att välja tid och plats som passar bäst. Detta är goda nyheter för dem som vill engagera sig i inomhusfotbollen för barn som fyllt tio år och unga män under vintern. Mer detaljerad information kommer att skickas under de kommande veckorna. Förutsättningen för att använda dessa idrottshallar  är att bidra till att betala hyrans kostnaderna.

النشاط الرياضي الشتوي

سيبدأ النشاط الرياضي الشتوي  للشباب والكبار في يوم 23/11/2013
نرجو من الجميع الألتزام بالمواعيد ( زمن الحجز محدد ساعة ونصف )
العنوان